Audi tilføjer Apple Music til lang række modeller

Audi integrerer Apple Music, som er en premium musikstreamingtjeneste, direkte i udvalgte modeller. Tilføjelsen af Apple Music til infotainmentsystemet giver brugerne mulighed for at tilgå deres abonnement direkte og intuitivt fra Multi Media Interface (MMI)-skærmen via bilens integrerede internetdata. Med denne ukomplicerede integration kan Apple Music-abonnenter få direkte adgang i bilen til over 90 millioner sange, 30.000 playlister og Apple Music Radio.

Den nye Apple Music-integration giver kunderne mulighed for at tilgå deres personlige Apple Music-konto direkte fra Audi infotainmentsystemet uden behov for Bluetooth- eller USB-tilslutning. Efter at have linket et aktivt abonnement til bilen kan Apple Music-abonnenter tilgå Apple Musics komplette katalog med 90 millioner sange og titusindvis af playlister, herunder hundredvis af nye humør- og aktivitetsplaylister, personaliserede mix og genreradiostationer – alt sammen uden reklamer.

”Integrationen af Apple Music i Audi infotainmentsystemet er næste skridt i samarbejdet mellem Audi og Apple,” udtalte Christiane Zorn, som er Head of Product Marketing hos Audi. ”For vores kunder betyder det, at vi tilbyder dem direkte adgang til deres egen personaliserede lytteoplevelse. Det er sådan, vi ser en digital premiumoplevelse i bilen. Hos Audi fremmer vi systematisk digitaliseringen af bilen, og vi er overbeviste om, at interiøret i højere og højere grad udvikler sig til at blive et tredje opholdsrum”.

Over-the-air-opdatering tilgængelig for eksisterende biler
Apple Music-integrationen vil blive indført i næsten alle Audi modeller startende med modelår 2022. Det vil dog ikke være muligt i Audi TT og Audi R8, mens Apple Music først vil blive integreret i Audi Q2 og Audi Q4 e-tron på et senere tidspunkt. Integrationen vil blive rullet ud til kompatible biler, som allerede kører på vejene, via en automatisk over-the-air-opdatering, der sker løbende i disse dage.

For at aktivere Apple Music skal kunderne blot åbne appen i deres Audis infotainmentsystem og følge instruktionerne på skærmen for at logge ind med det Apple ID, som de bruger til Apple Music. For at færdiggøre setup-processen skal de bare indtaste en verificeringskode, som bliver sendt til deres telefon. For Audi ejere i Europa bliver de opståede streamingomkostninger til mobildata faktureret via en datapakke fra Cubic-Telekom, men de første 3 GB er gratis.

Audi modellerne udstyres også med Apple CarPlay. Førerne kan koble deres iPhone op trådløst (eller via USB) og få guidning optimeret ud fra trafikken, foretage telefonopkald, sende og modtage beskeder og lytte til musik blot ved at trykke på touchscreenen eller ved at anvende Siri-stemmebetjeningen.

Apple Music gør en Audi til en koncertsal på hjul
Integrationen af Apple Music gør bilen til en hub til streaming af underholdning, men også til en koncertsal på hjul takket være dens avancerede soundsystem – og passagererne føler, at de sidder lige i centrum af det hele. Det skyldes, at Audi skaber en skræddersyet akustisk oplevelse, og den digitale signalbearbejdning leverer en velafbalanceret lyd. Eksempelvis kan signalerne fra højttalerne styres med en individuel tidsmæssig forskydning og derfor nå frem til personerne på de forskellige pladser i bilen på samme tid. Lydopsætningen går endnu længere for at skabe den ultimative akustiske oplevelse. Det er her, at Audis lydudviklere justerer frekvensresponsen for at skabe den typiske Audi lyd. Audi har gennem mange år samarbejdet med Bang & Olufsen på dette område, og det har resulteret i udviklingen af soundsystemer som fx B&O Premium Sound System med 3D-lyd i Audi e-tron GT. Her leveres der en imponerende lyd fra 16 højttalere inklusive 3D-højttalere, en centerhøjttaler og en subwoofer.


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk